Lauwwarme linzensalade met geitenkaas


Soms kloppen smaken zo goed samen, dat je iets wel elke dag zou willen eten. Deze salade is er zo eentje, misschien is elke dag overdreven, maar elke week kan ik dit toch wel eten. De aardse linzen, het frisse van de uien, het zoete van de honing en dan die heerlijke geitenkaas erbovenop. En ik voel me ook zo gezond, al vrees ik dat die plak geitenkaas direct naar de heupen gaat. Lekker voor de lunch op een fijne zondag. Gebruik zonder schroom linzen uit blik. Prima spul. Ik heb hier (bij gebrek aan beter) ijsbergsla gebruikt, veldsla is lekkerder.

Je maakt het zo voor 2:

twee plakken geitenkaas van ca 75 gr.
blik linzen
1 rode ui
4 takjes peterselie, steeltjes eraf
2 eetlepels kappertjes
zakje veldsla
honing

dressing:
6 eetlepels olie
2 eetlepels azijn
1 eetlepel mosterd
peper
zout

Laat het blik linzen uitlekken. Doe in een schaal. Snijd de ui in dunne halve ringen. Peterselie fijnsnijden. Ui, peterselie en kappertjes toevoegen en kort verwarmen in magnetron.

Ingrediƫnten voor dressing in leeg jampotje doen. Goed schudden. Linzen op smaak brengen met dressing. Sla over twee borden verdelen, linzen in het midden scheppen.

Plakken geitenkaas op bordje leggen en in magnetron ca 1 minuut verwarmen. De warme geitenkaas op de salade leggen en honing erover knijpen. Lekker met een bruin broodje met zoute boter. Oh, en het is zondag, glas witte wijn erbij!

Reacties